tisdag 19 november 2013

Än är det inte över....

den underbara blomstertid vi haft.
Är hon knäpp --- kan man ju undra!
Nä, inte alls.
Dock har jag inte gjort något inlägg på exakt ett halvår och då skrev jag att sommar på G.
Och än är den underbara blomstertiden inte över.
Sen jobbet återtogs efter semestern har jag inte varit flitig i trädgården. Hade det funnits någon trädgårdsombudsman hade nog grannarna anmält mig dit!
Det är bara dem mest nödvändiga som fått tid av mig - som att plocka tomater, plantera i alla de loppisfynd jag gjort, vattna blommor - allt annat har jag inte haft varken energi eller sug efter att pyssla med.
I söndags var det dags att fixa med husvagnen inför vinteridet och då passade jag på att ta en runda i trädgården för att leta efter dekorationsmaterial inför kommande helgers pyssel.
Och då såg jag dem..........

De vackert blålila blommorna i min favorit
LAVENDELN!
Stolta och högresta stod de så vackert och spred glädje i höstsolen.
Eftersom jag ville njuta av dem fullt ut hamnade de i en vas på soffbordet där jag kan se dem (och känna doften) mest hela tiden.
Det är något speciellt med hur höstens mustighet även speglas i naturens färger. Denna lavendel var mycket mörkare och dovare i både blomma och blad än sommarens variant, vilket gjorde den nästan lite vackrare än sommarens blommor.
För ett par veckor sedan åkte vi iväg till Harasjömåla på årets sista husvagnshelg. Fiske och vacker natur kombinerat med goda vänner är oslagbart.
Ja, nu fick vi ju inte någon fisk i och för sig ....... med det andra var på topp.
 

 Det lilla i det stora!
 
Ha det gott och njut av allt det härliga vi har framför oss!
Kram
Ann

 

2 kommentarer:

  1. Så roligt att se ett livstecken från dig! Jag är inte heller så flitig på att blogga nu men lite oftare blir det i alla fall hihi.
    Min trädgård har också fått komma lite i skymundan denna sommar/höst. Jag har istället varit mycket ute i naturen och njutit. Det är väl tur att man kan göra som man vill! Allt går i vågor här i livet :-)
    Ha det gott! Kram, Ingela

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ha blommande lavendel!!!
    Ha det gott i pysslande och helger, söta Ann!

    SvaraRadera