söndag 7 mars 2010

Årets första!!!!!!!!!!

Ahhhh, så ljuvligt!
När jag vaknade idag så sken solen som den bara kan göra så här på vårkanten.
Så sängkläderna åkte i tvättmaskinen och sen ut på tvättvindan. KANSKE lite tidigt men vilka dofter det blir i sovrummet! Helt underbart ljuvligt tycker jag!
Vet inte om grannarna funderade kring mitt mentala tillstånd men det får dom göra i så fall - det gäller att fånga dagen, eller hur?!? Förra helgen var det loppisbesök igen och då hittade jag dessa små praliner! Två riktigt gamla serveringsförkläden för en tjuga styck! Vackert broderade och dekorerade med spetsar - sådana kan man inte motstå. Hittade också en symaskinslåda, en emaljerad kanna och två söta små statyer. Plus några oanvända linnehanddukar som hade några år på nacken. Ja, ni hör - sådant som man behöver!
Under sportlovet gjorde vi om i hallen. Efter 15 år fick den gula färgen ge vika för en ljusare gråvit nyans. Blev riktigt tjusigt tycker vi! Och så hittade jag äntligen en plats där jag kunde hänga ett av mina senaste målaralster.
Och i hallen står numera ett vindsfynd som jag är så glad för!
En spegeldörr med fönster som är cirka 100 år gammal. Den är så fin och blev ännu vackrare när jag skrubbat och fejjat på den. Har nog stått undanskuffad de senaste 25 åren så den hade en viss patina kan man ju säga. Men måla den - det ska jag inte!
Gillar den skarpt som den är men ville ju ändå dekorera den lite. Så det blev ett plåthjärta, några bokstäver, doteras gamla skor och en ljushållare. Och så passade det bra att hänga ett av de gamla förklädena där. Jaha, så har denna helgen också runnit iväg, hinner knappt känna att det är helg förrän den är över. Fast det kan ju ha att göra med att man (iallafall jag) planerar att hinna så mycket som möjligt när man väl är ledig. Kan ju bero på detta att man inte hinner med att känna sig ledig!
Måste träna på att verkligen hålla fritt när jag väl är ledig - men det är ju så roligt att göra saker!!!!!!
NU ska jag njuta av söndagskvällen med pizza och något bra på TV:n ------ kan ju ta fram sticket sen....!
Önskar er alla en skön vecka fylld med nya vårtecken!
Kram
Ann

10 kommentarer:

  1. Jaaa, du fick samma tanke...att hänga ut tvätt, blev den torr? Asch, spelar egentligen ingen roll, det är känslan som räknas! ;O)
    hallen blev ju snygg & Dörren ja...ett vindsfynd sa du, kan tänka mig det!!!! ;oP
    Ha en fin vecka kära du,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte på idag...det längtar jag efter.
    Super fint det blev i hallen.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  3. Så underbart att hänga ut tvätt!
    Det ser ju lovande ut för resten av veckan, så man skulle kanske prova.

    Visst är det härligt att få ommålat.
    Jag håller på med vår lilla toalett, så att dottern kan ta över den.
    Skönt att bli av med den gula färgen och få vitt i stället. (Det var faktiskt hon som ville ha vitt, hihi).

    Härliga fynd, både från loppisen och vinden.
    Kul när man fynda hos sig själv.

    Kram Mari

    SvaraRadera
  4. Så snyggt med den gråvita färgen! Måste hälsa på nån gång, har ju inte kommit längre än till garageinfarten ;) Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag hade första "utetvätten" förra veckan, vilken undervar vårdoft det blir i sovrumemt då!

    Underbara loppisfynd - det är såna som jag också har köpt ibland!
    Nyligen var jag på "vindloppis" i en över 100-årig Änggårdsvilla, där samma släkt hade bott hela tiden, men som ägarna nu hade sålt då ingen arvinge ville ta över. De röjde vinden o sålde ut. Hittade några underbara, gamla saker från början på 1900-talet!

    SvaraRadera
  6. Att se tvätt hänga på tork utomhus ger onekligen vårkänslor och visst gäller det att fånga dagen!
    Vilka underbara loppisfynd du gjort, det ena finare än det andra :-)
    Den gamla dörren ääälskaaar jag!! Så fin!!
    Hoppas du kan njuta av sol till helgen också :-)
    Kram, Ingela

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att hänga ut tvätten! Och vilka härliga fynd!

    kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en underbar helg Ann!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Underbar granne!
    Vilka fina inlägg du har gjort under min "frånvaro".
    Du är fantastisk, jag fattar inte hur du hinner!
    Tack för idag!
    Vi ses!
    Kram, Jill

    SvaraRadera
  10. Vi har också tapetserat med en ljus tapet över en gul, och blev jättenöjda. Visst är det roligt att göra om ibland.
    Dörren är så fin med sina "skavanker".
    Kram, Agneta

    SvaraRadera