söndag 12 december 2010

Tredje söndagen i advent

Hej på er där ute i stugorna!

Hoppas ni alla har haft en skön helg och nu njuter av en underbar tredje adventskväll.
Här har det varit en del juliga förberedelser under helgen. Bland annat bakade lillstumpan och jag lussekattor i går. Och så klart blev det don efter person när det gällde storlekarna på dem - jag gjorde stora och hon gjorde små som hon skulle bjuda sin kompis på. Efteråt doftade det underbart gott i hela huset!


Precis när vi var klara kom vännen BettyBoop på en snabbvisit för att dela med sig av fantastiskt goda pepparkaksmuffins dekorerade med glasyr och lingon. Bara sååå vansinnigt goda!!!
♥ Tack vännen! ♥

Idag har det blivit lite småpyssel innan vi åkte iväg till sonen för att fira hans födelsedag. Som avslutades med en omgång guitar hero - så himla roligt! Speciellt eftersom det var gamla hederliga rocklåtar vi skulle spela. Det gällde att hålla tungan rätt i mun. Så här på kvällskvisten fortsatte pysslet - håller på att fixa till ett gäng julhjärtan att dela ut till några små personer som förgyller mina dagar.

Och så klart måste det ju till en mugg glögg för att komma i den rätta stämningen.
På årets julbricka står det en hel del flaskor med smaskigt innehåll. Favoriten Blossa konjaksglögg är den vi gillar bäst - betydligt mildare än vanlig starkvinsglögg. Tycker vi då alltså! Fast i år har vi hittat andra spännande smaker - t ex blåbär- och lingonglögg och chili- och chokladglögg. Riktigt goda de också - och man kan både njuta av dem och köra bil efteråt. Och ser ni pepparkaksburken!?! Den hittade jag på Gekås för en riktigt julvänlig peng.
Hoppas ni alla njuter av julmyset och alla förberedelser!
Hoppas vi får en härlig vecka då vi både kan njuta av tiden och fixa inför den stundande storhelgen!
Kram
Ann

6 kommentarer:

  1. Du är mästare på pyssel och pynt och gott och jag förstår inte hur du kan allt???
    Blir alltid glad när du tittar in hos mig och skriver några trevliga rader.
    kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Godmorgon lilla Ann. Har just avslutat luciamorgon på TV med kaffebricka och tända ljus, och nu fortsätter mitt mys med att läsa din. Ny vacker design. Allt i dina bilder som är så mysiga och texten, andas julefrid.Era gemensamma pyssel kommer alltid att vara med båda dig och lilla Loppan i framtiden. Ha det gott i veckan och nu ska jag bara göra det som är kul /försöka/
    Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Din bloggsida är jättefin! Kul att du ändrar lite då och då...... Ha det fint i vinterkylan! Kram

    SvaraRadera
  4. Oj! Skickade kommentar... men vart tog den vägen...? Eller- godkännas först kanske....?
    Nå...;-)
    Det jag skrev var:
    Mysig helg! Det vattnas i munnen när jag ser "katterna"! Ha det fotsatt gott i stöket!!

    SvaraRadera
  5. så söta lussekatter stumpan gjorde...lagomstora kan jag tänka mig. :o)
    Glögg ja, vi testade en från Kivik som INTE var lika god som favvo-glöggen med rom! ;o)
    Vi ses,
    kraaaam Lydia

    SvaraRadera
  6. Så gulligt det ser ut med de stora och små lussekatterna sida vid sida :-)
    Pepparkaksmuffins med lingon och glasyr låter smaskens! Undrar om man kan hitta något recept på det...
    Gillar verkligen dina julhjärtan!!!
    Har också köpt en glögg med blåbär och lingon. Låter gott men har inte smakat den än.
    Ha det gott! Kram, Ingela
    (Idag blev det hälsning från min andra blogg och inte från Mosters trädgård)

    SvaraRadera