torsdag 31 december 2009

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Hej svejs!
Åh, vad jag är glad att jag följde Lydias glada tillrop och började blogga! Det är så himla kul att ha träffat er alla och fått så mycket inspiration till allt inom hem och trädgård.
  • Tack vare er ser inte vårt sovrum ut som förr - det har blivit vitt!
  • Tack vare er har det blivit nya dekorationer till trädgården!
  • Tack vare er har jag ändrat min inköpsinriktning på Tradera!
  • Tack vare er har jag fått igång symaskinen med full kraft igen!
  • Tack vare er har jag börjat tycka det är kul att baka igen!
  • Tack vare er har jag fått så många vänner i etern - och det är så kul!!!
Var i byns blomsterhandel för att köpa en värdinneblomma till ikväll. Väl där hittade jag krukor med pärlhyacinter! Vilket vårtecken!
Var bara tvungen att ha en med hem för att plantera i det vackra glas jag vann när Lydia och jag var på årsmöte med trädgårdsföreningen i fjor (f´låt, i år ska det viss vara ett tag till!).
Och i bara farten följde det med en amaryllis med 3! knoppar för fyra tior och två hyacinter, vita såklart! Så nu blir det till att flytta och plantera om i krukor och byttor.
Väl hemma igen blev det en runda i trädgården för att leta vårliga tecken. Julrosen börjar så smått visa upp sig, den brukar blomma i mitten av januari. Vill gärna ha en som blommar i kapp med julblommorna så det blir väl till att skaffa en ny i vår. Tar tacksamt emot tips på riktigt tidiga sorter! Gräset står året om i den gamla grytan och är lika vackert grönt hela tiden!

Frosten låg så vacker på murgrönan och bildade små konstverk på varje blad. Klematisens långhåriga fröbollar är så läckert dekorativa, frostnupna även de.

Katsuran förgyllde trädgården under hösten med både glödande färg och ljuvlig doft. Och redan visar den sig sugen på att få komma igen med full kraft! Fantastiskt!

Nu vill jag bara önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Var rädda om er och varandra - och njut av allt härligt runt om oss.

En avslutningsbild måste jag också visa!
Annandag jul var vi hos goda vänner på en spontanträff. Och vad skulle vi äta??
Jo, detta! Visst matchar maten tidens inredning???

Kram på er!

Ann

10 kommentarer:

  1. Gott Nytt År önskar jag dig.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Önskar dig också ett Gott Nytt År.

    // Catarina

    SvaraRadera
  3. Och så glad JAG är för att du följde mitt råd! :o)
    Ha nu ett riktigt Gott Nytt År, ni båda!
    Bästekramen, Lydia

    SvaraRadera
  4. Tack själv Ann för all inspiration du givit under året! Vi får väl ha Wapnö trädgårdsmässa som mål nästa år så vi kan träffas.
    Ha en toppenkväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. ÖNSKAR DEJ OCH DIN FAMILJ ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.Varmkram Rita.

    SvaraRadera
  6. JA MAN LÄR SEJ NÅT NYTT HELA TIDEN I BLOGGVÄRLDEN O KUL ATT "TRÄFFA"FOLK...Önskar dej detsamma att 2010 blir ett sånt år som du hoppas på !!Kramelikramen=)

    SvaraRadera
  7. Tja, då kanske jag kan få lära mig var alla gör sina snygga bildarrangemang. Där har jag nog ett och annat att lära.

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  8. Nu måste jag säga WOW! har du hittat pärlhyacinter?! Och WOW! Vad gott med skaldjur! Och WOW! Vad mycket som har hänt bara för att du började blogga!
    Det är ju helt makalöst alltihop faktiskt!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Nämen nu kikar jag in igen och hoppas att du har det riktigt kanon!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Gott Nytt År! Det är fantastiskt med bloggande, inte minst att kika in på alla fina bloggar som andra har! Via andra hittar man fler och fler spännande saker att titta på. Problemet är ju att det kan ta hur lång tid som helst...
    Vackra foton på vinterväxterna! Själv fick jag inspiration från Hanneles blogg att frysa islyktor o isskulpturer men hjälp av diverse plastbyttor. Gjorde det för några år sen.
    Sagt o gjort!

    SvaraRadera